
02-10-2007, 13:14
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
|
|
Het voordeel is heel simpel.
Sinds een tijd kunnen bedrijven niet meer zo aan persoonsgegevens komen. Vroeger kon een bedrijf bijvoorbeeld een lijst aanvragen met alle auto's van 2.5 jaar oud, om zo de eigenaren een brief te sturen voor een aanbod voor APK om zo nieuwe klanten te winnen. Of een lijst met automobilisten die van het ene merk naar het andere zijn overgestapt, om ze zo weer terug te krijgen. Of bepaalde leeftijdsgroepen voor bij de introductie van een bepaald model voor een bepaalde doelgroep.
Nu mag dit dus niet meer, en moeten de bedrijven op een andere manier aan de gegevens komen. Door de mensen zo'n kaart te verkopen koop je dus hun gegevens en mag je er verder mee doen wat je wil (binnen bepaalde grenzen uiteraard).
Verder moet je eens kijken naar de lijst met bedrijven die hier wel aan mee doen, en welke niet mee doen. De bedrijven die niet meedoen voeren 99% van de keren géén reparaties uit en sturen mensen gewoon met een APK afkeur naar huis om zelf de punten te laten maken.
De bedrijven die wèl meedoen voeren zelf de reparaties uit, en laten zich hiervoor natuurlijk goed betalen. De APK is dus gratis, maar vervolgens trekken ze je beurs leeg door je een hele lijst met mankementen op je bord te gooien.
Hoe dan ook, ze worden er gegarandeerd beter van, en de mensen met die kaart verdienen er niet of nauwelijks aan.
|