Na ongeveer een jaar zoeken op internet naar een leuk golfje diesel met wat werk voor een aangenaam bedrag, dan eindelijk een golfje gevonden.
Ik wilde persee een diesel, niet vanwege de kilometers maar geef nou eenmaal niet veel om benzine auto's. En doe ook aan tractorpulling. Het liefst natuurlijk dan een turbodiesel, maar die zijn tegenwoordig goud waard lijkt het wel.
Gisterenmiddag(13-10-2007) rond half 3 samen met mijn broer dus afgereisd naar belgie. Geel om precies te zijn. Het is altijd maar afwachten bij wie je terecht komt en hoe je ontvangen wordt. Met behulp van de tomtom reden we in 1 keer goed. Bij aankomst zag ik in de verte een kont van een kever staan, dus in elk geval volkswagen liefhebbers.
Ik wist dat de auto wat uiterlijke minpunten had maar dat is geen ramp. Zolang hij van onder maar hard is en technisch in goede staat verkeerd ben ik al blij. Dit was dus allemaal het geval en na een kort gesprek over de prijs leidde het tot een koop.
Maar dan natuurlijk de manier van "overschrijven", dat woord kennen ze in belgie niet eens, de laptop werd tevoorschijn getoverd en een brief met gegevens van de koper en verkoper werd opgesteld. Toch eigenlijk ideaal, je kunt zelfs op zondag auto's kopen en verkopen in belgie.
Na toch wel een uur gekletst te hebben over kevers, karmanns en budel, de auto op de trailer gezet en weer huiswaarts gekeerd.

- Mijn broer wilde even zitten, zijn jeugdherrinneringen kwamen omhoog

-
Vandaag de auto even de auto op de put gezet om hem van onder en boven beter te kunnen bekijken. Aan de onderkant was ie precies zoals ik gehoopt had. ENORM HARD!.
Dat is precies waarvoor ik hem gekocht had, een harde basis die ook technisch nog in orde is.
Ook het interieur is vrij netjes, oké de bestuurdersstoel is beschadigd maar boeie.
Zelfs het motortje is nog prima in orde en dat na maarliefst meer dan 315 duizend kilometer.
Dan nu de papier kant van het verhaal. Na het schrijven van de koopovereenkomst werd er betaalt en was ie officieel van mij. Na gisteren de documenten doorgelezen te hebben en vanancht er goed over gedroomt te hebben werd ik wakker met een idee. Waarom niet meteen een 1.6td erin. Voordat ik hem naar de rdw breng om in te voeren. Op de papieren staat immers alleen de motorinhoud en het deel van motorvermogen is niet ingevuld.
Net zo goed als dat de kleur niet ingevuld is.
Nu is mijn vraag mag dat?
De plannen zijn om hem voordat ie naar de rdw gaat technisch 100% te hebben en met td. Dan kan ie gebruikt worden als dagelijks vervoer. Dit kan wel even duren vanwege het project waar ik nu mee bezig ben:
http://www.picasaweb.com/franklinpi...dredinterceptor
Vragen:
Mag er nu een td in voordat hij bij de rdw ingevoerd wordt? Of hangt er een motorcode aan het chassisnummer?
Mag ik hem een andere kleur geven voordat hij bij de rdw ingevoerd wordt?
Aangezien hij pas over 6 maanden wegenbelasting vrij is moet er dan nog bpm betaalt worden bij het invoeren?
groeten franklin