View Single Post
Old 01-11-2007, 00:09
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life

Send a message via MSN to vwmk2driver

zo maar weer is een update uit huisen golf 1

ben de afgelopen dagen wat bezig geweest met het achterpaneel.
heb 1 hoek gelast, zowel het buitenste als het binnenste deel van die hoek was verrot, het buitendeel was niet zo heel lastig maar het binnen deel wel, heb hier een plaatje voor moeten kloppen die de meest rare vormen heeft.

maar gelukkig is het goed gekomen,

ook heb ik een klein roest gaatje in het achterpaneel waar de rubbere strip omheen valt gelast.(plaatje geklopt-op maat gemaakt-ingelast-afgebraamd)

de vorige eigenaar vond het nodig om het achterpaneel te voorzien van een dikke laag plamuur, omzo de deuken die er ingekomen zijn door de jaren weg te werken, mijn mening is dat een dun laagje beter is als een dikke laag, dus heb al het plamuur weg geschuurd en ben begonnen met het uit kloppen van de deuken.
ook heeft de vorige eigenaar roest rondom de kenteken plaat gaatje weg geschuurd maar daarmee uiteraard ook goed staal weg geschuurd wat uit kwam dat er nu nog maar zon 0.3mm staal zat( vlinter dun dus), enigste optie leek mij dus het dunnen stuk uitzagen en weer 2 nieuwe delen in lassen.

eerst het aangebrachte grond verf maar weg getolt,hier tevens de dikke plamuur lagen(die nog wel geschuurd moesten worden) te zien.

dunnen deel uitgezaagt.

beide kanten gelast, de rechste afgebraamd.

hier het front welke inmiddels mooi in de vorm geklopt is,( even 4,5 uur werk) eer het naar mijn wens was.

en dan als laatste, de zuigers zijn nu ook binnen. dus de motor kan ook weer verder opgebouwd worden.
Reply With Quote