
01-11-2007, 12:06
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
Tip:
spuit alle moeren/bouten flink in met WD40/ IMAL, een dag of 2 voordat je er aan begint. Dan is alles redelijk losgeweekt.
Ik heb de vorige keer ook mijn hele stabi losgemaakt, om fuseekogel uit de veerpoot te krijgen.
Ook maak ik altijd de remklauwen los van de veerpoot, dat gaat het makkelijkst als je ook de (vaak roestige) beschermkap losmaakt. Deze zit met 3 m6 boutjes vast, die vaak erg vast zitten en waarvan de kop makkelijk 'doldraait'.
Hier ook : inspuiten met Imal van tevoren.
Het is idd een stuk lastiger dan het verlagen van een golf, vooral omdat er altijd wel 1 bout/moer niet los wil.
De achterkant:
Net als bij de golf zit de schokbreker met een bout door de achteras. Deze rot nog wel eens vast, en is dan met geen mogelijkheid los te krijgen van de achteras. Ik heb deze in 3 stukken moeten zagen, omdat de bout muurvast gerot zat in de rubbers van de schokbreker.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|