Thread: 16v Turbo blok
View Single Post
Old 14-11-2007, 21:50
Polonaise Polonaise is offline
Forum Regular

Default 16v Turbo blok

16V turbo op basis van 1Z diesel onderblok, Audi s2 zuigers en drijfstangen, krukkenas is gebalanceerd en genitreerd, kop is maximaal bewerkt door een Duitse Tuner en al een aantal jaren in mijn bezit, lees al op andere snelle 16v blokjes gezeten, kop heeft mij toendertijd 1200 DM gekost.

Onderblok is bewerkt en nieuw opgebouwd met alleen top materialen, lagering, zuigerveren, ect. van een Audi RS2 en orgineel VAG. Compressie verhouding 8,3/1

Kop en blok zijn helemaal gereviseerd/opgebouwd door de firma Jetten te Schinnen.

Ik zou dit alles in mijn Polo G40 gaan inbouwen, ik heb er uiteindelijk toch maar vanaf gezien.

Hier staat alleen maar het blok zoals op de foto's te zien is te koop. Verder zit er wel nog de spatplaat tussen carterpan en onderblok bij, carterpan, nokkenassen (KR) kleppendeksel pakking.

Eventueel is tegen meerprijs te koop, Megasquirt 2, complete g60 bedrading met computer en zekeringskast, KKK K16 turbo (Nieuw) GT30 turbo (Geen Garret), turbospruitstuk, g60 bak, ect.

Prijs voor het blok zoals op de foto's 1750 euro, alleen de bewerking en opbouw bij de revisieboer heeft mij 1500 euro gekost, kenners weten wat dit speelgoed kost. Er gaat dan ook niet veel van de prijs af!.