View Single Post
Old 16-11-2007, 13:50
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Noem me eens een paar duidelijke verschillen tussen de onderlinge partijen die van belang zijn.

Als na de verkiezingen een kabinet gekozen is maakt het toch niet uit welke partijen er in zitten, in grote lijnen willen ze toch allemaal hetzelfde. Als je er dan ook nog twee of drie bij elkaar zet maakt het dus al helemaal niet meer uit wie je kiest.

En los daarvan, 't is toch wel duidelijk dat een verkiezingscampagne andere zaken belooft dan er na de verkiezig worden doorgevoerd. Er worden beloftes gemaakt over minder criminaliteit, meer werkgelegenheid, betere scholing, hogere lonen en lagere belastingen, en uiteindelijk komt het er op neer dat al deze dingen ergens op een tweede plaats komen, direct ná het spekken van de bankrekeningen van de kabinetsleden. Als het er nou om ging om de overheidskas wat aan te vullen zou het nog ok zijn. Een goed voorbeeld hiervan haalde Dexter al aan. Het geld dat uit deze verkeersboetes komt, gaat niet naar infrastructuur, milieu, verkeersveiligheid of wat dan ook, en naar zaken als het onderwijs of het creëren van werkgelegenheid al zeker niet.

Mij lijkt het stemmen op een partij die tijdens de verkiezingen een leuke campagne heeft een beetje onzin. En wat is het nou voor onzin dat als het niet bevalt je maar moet verhuizen naar een ander land, alleen omdat je eigen vertegenwoordiging er geen donder van bakt?

Het gaat in deze niet over het inhoudelijk programma, maar om het feit dat de Nederlandse bevolking de mogelijkheid krijgt een aantal personen te kiezen die beslissingen voor ze gaat nemen. Als deze bevolking (of een overgrote meerderheid) niet wil dat deze personen beslissingen voor ze gaat nemen, moeten ze deze personen niet kiezen. Dat is het hele idee van een keuze.

Je geeft zelf al aan dat er tijdens een campagne geen harde beloftes gedaan kunnen worden. Inderdaad, dat komt namelijk omdat we in een democratie wonen waar beslissingen niet door 1 persoon worden genomen maar door een aantal, gekozen door een bevolking die het vertrouwen heeft dat deze groep mensen de juiste beslissingen kan nemen.

ik zeg niet dat je moet verhuizen, ik zeg dat wonen in een land met een bepaalde bestuursvorm een keuze is. je KIEST ervoor om in Nederland te wonen, maar je hebt ook een andere keuze.
Overweeg dan liever je keuze in plaats van altijd maar te zeuren en klagen.

Een andere keuze die je kan maken is om in plaats van toch maar op iemand/een partij te stemmen "omdat je moet kiezen uit die lijst", er zelf eens wat aan te gaan doen.
Ga zelf de politiek in en draag je eigen standpunten uit. Misschien krijg je een meerderheid achter je van mensen die jouw standpunten delen en dan mag jij beslissen hoe Nederland bestuurd wordt. Mag jij beslissen dat alles goedkoper moet worden.
Denk je dat Nederland daar een beter land van wordt?(alles geedkoper, niet jij als bestuurder )
Je zal toch bronnen van inkomsten moeten gaan verzinnen om het volk van voorzieningen te voorzien.

Essensie van mijn relaas is eigenlijk dat iedereen altijd maar aan het klagen is in plaats van er zelf eens wat aan te gaan doen.
Daarnast, als er een keer iets verhoogd wordt waar niet iedereen de dupe van is maar alleen diegene die fouten begaat vind ik dat niet erg. De onschuldige hoeft immers niet te boeten voor de schuldigen en de keuze om fouten te begaan heb je zelf
Reply With Quote