Quote:
Originally Posted by Marcski
heb jij het echt zo slecht in NL dan, vergeleken ALLE andere landen?
|
Daar gaat het me niet om.
Waar het mij om gaat is dat de regering doet wat ze zelf wil. Wat heeft het voor zin om te gaan kiezen als ze toch niet doen wat het volk wil?
Waarom laten ze het volk kiezen of ze wel of geen Europese grondwet wil, om na de uitslag van deze stemming toch gewoon hun eigen zin door te drammen?
Een democratie bestond er dacht ik uit dat het volk een vertegenwoordiging kiest, en niet dat de vertegenwoordigers maar doen wat ze zelf willen omdat ze toch wel aan de macht komen.
Het gaat mij er om dat er te pas en te onpas besluiten lijken te worden genomen waar niet van te voren met het volk over overlegd is. Waarom worden deze zaken pas bekend gemaakt als ze door zijn? Ik dacht dat het precies andersom werkte...
Het is niet voor niets dat de laatste tijd om de haverklap weer een kabinet valt. Dat komt puur doordat ze niet de taak vervullen die ze gekregen hebben. Alleen is het een beetje jammer dat het volgende kabinet weer uit precies de zelfde partijen of groepen bestaat, of tenminste precies dezelfde idealen erop na houdt.
En Berserker: heb je ook al eens aan zo'n politicus gevraagd wat hij / zij er zelf van denkt? En hoeveel uur er ook echt voor dit loon gewerkt moet worden?
En het klopt inderdaad, dat de Nederlandse bevolking lui geworden is als het op werken aankomt. Maar ook hiervoor zijn bepaalde redenen, die door de regering aangesproken zijn, maar door intimidatie zijn ze hier maar vanaf gestapt. Ze zetten wel echt door hè.