Quote:
Originally Posted by Zollie
wat ik zo paradoxaal vind is dat iedereen de gevangenisstraffen altijd veel te laag vindt... alsof gevangenen de staat geld opleveren?
boeteverhoging? ik vind t prima, ik heb praktisch nooit een CJIB fanmail. en als het al zover komt, dan heb ik ook simpelweg de wet overtreden (was laatst op weg zonder fietsverlichting). ik snap niet dat daar zo'n ophef over kan zijn, wetsovertredingen worden bestraft.
er wordt teveel gepraat alsof iedereen vanzelfsprekend verkeersboetes krijgt. maar dit heb je volledig zelf in de hand.
|
Bij een vertegenwoordiging gaat het er om wat het merendeel wil lieve Zollie.
Maar waar het mij drukt, is dat er zo alweer op de kleine dingen wordt gefocussed, en de echte problemen worden maar een beetje genegeerd.
Er wordt geschreven dat het elk jaar veiliger wordt in Nederland en dat de criminaliteit afneemt, maar wat echt speelt is dat de mensen geen zin meer hebben om naar het bureau te gaan voor een aangifte omdat het allemaal veel te lang duurt.
En waarom? Omdat de agenten met dit soort klein gepeuzel bezig zijn. Wat kan mij dat nou verdomme verrotten dat er iemand zonder achterlichtje fietst, 'n half uur nadat de straatverlichting is aangesprongen. Zorg er eerst eens voor dat de mensen zich veiliger voelen!
De overheid hoort hier net zo goed op te reageren, maar ze maakt het met dit soort dingen alleen maar erger.
Flitspalen staan zo vreselijk duidelijk langs de weg dat mensen met een noodgang aan komen, vol in de remmen gaan en 50 meter verderop weer het pedaal door de bodem trappen. Echt veilig, die plotselinge "stop and go penalties"!
Kijk eens welke politieke zaken er de afgelopen tijd groot in het nieuws zijn gekomen:
- ministers willen hoger loon omdat toplui bij grote concerns meer blijken te verdienen dan zij.
- er wordt besloten een referendum te houden over een Europese grondwet, en als daar niet de uitslag uit komt die de regering bevalt, doet ze alsnog wat ze zelf wil.
- moeten we honderd duizenden euro's gaan steken in de bescherming van een of andere minister omdat zij wat rascistische dingen heeft geroepen en zich nu niet meer veilig voelt?
- 2-jaarlijkse apk-plicht.
- verhoging van de bekeuringen.
Ik zie hier niks in dat ook maar enigszins te maken heeft met een beter gevoel voor de burger, en dit besluit over de verkeersboetes sluit daar weer mooi bij aan.
In januari weer een nieuw kabinet?