Quote:
Originally Posted by Zollie
wat ik zo paradoxaal vind is dat iedereen de gevangenisstraffen altijd veel te laag vindt... alsof gevangenen de staat geld opleveren?
|
Nou in Duitsland laten ze ze werken, en hebben nu zelfs een zodanig systeem dat t bijna niet meer verliesgevend is..
Tijd geleden bij een tv programma, over ene oplichter die al 100en mensen/bedijven had opgelicht voor heel veel geld. Die werd dan afentoe opgepakt zat dan en aantal maanden vast, en kwam dan steeds weer op vrije voeten en ging verder, geen van die mensen kreeg zijn of haar geld terug omdat je van een kale kip niks kunt plukken..
Enige manier waarop die mensen nog een kans hadden om iets van hun geld terug te zien, was als die man ging werken, maja dat zou hij nooit gaan doen omdat hij meteen al zijn loon zou moeten inleveren.
De presentator vond dit wel zo belachelijk en zei, zijn er geen manieren om hem te dwingen dat terug te betalen? Nee zei de officier van justitie, gedwongen werk is hier "gelukkig" afgeschaft..
Jeej wat zijn we toch gelukkig met onze hedendaagse knuffel en theedrink maatschappij, ik zeg als je schulden maakt of de wet overtreed, niet meer cel zitten maar gewoon gedwongen arbeid laten verrichten, en dan wel op zulke rigoureuze wijze dat we als staat er zelfs quite op kunnen spelen...
En indd, politie aangifte doen heeft weinig zin, ben laatst aangevallen en soort van mishandelt zonder reden, geen lichamelijke schade maar wel jas kapot. Nou meteen politie gebeld, krijg je dus zo'n arrogante eikel aan de lijn, die je dan vrolijk vertelt, al onze medewerkers zijn nu druk bezig. Ik zeg: waarmee dat dan? Ja dat gaat jou dus eens ff helemaal niks aan, dus ik weer ik heb er zojuist in t uitgaanscentrum wel 30 zien staan, die kunnen binnen 5 minuten hier zijn roep die maar op, nee dat gaat niet en blabla, hij was me echt gewoon af aant wijzen..
Heb er toen toch echt op aangedrongen dat ik t als hun verplichting zag dat er nu iemand langskwam en dat ik dat ook wel verwachtte, ja na een kwartier wachten kwamen ze dan eindelijk, maar was de vogel allang gevlogen, ja dan heb je eigenlijk al geen zin meer om aangifte te doen..