View Single Post
Old 03-12-2007, 21:52
Heleen's Avatar
Heleen Heleen is offline
VW Guru

Send a message via MSN to Heleen

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Haha, laat ik maar niet vertellen hoe ik me op de fiets in het verkeer gedraag.
Dat is nog erger dan in de auto...

Ik ga mee en verhoog met 10... zo in de stad leer je je wel redden op je fietsje (al is Breda eigenlijk nog niet eens echt een stad te noemen) .

Bijna alles is al genoemd. Richtingaanwijzers is ook het eerste dat in mij opkwam, alleen met die tegenstelling dat ik juist het idee heb dat mensen zonodig alle dure opties op hun auto moeten hebben om ze vervolgens niet te gebruiken. Wat mij niet zozeer in het verkeer opvalt (want daar hoor ik niet meer echt bij de laatste 3,5 jaar) maar wel bijvoorbeeld in de krant:

Van het weekend weer twee jongeren (dat is dus onder de 25 jaar) opgepakt met minimaal 8 keer het toegestane promillage in hun bloed. Achter het stuur van hun auto, wel te verstaan. Dát vind ik pas bizar, vreemd, opzienbarend. Of misschien is het wel heel normaal, gezien de noodzaak van campagnes tegen het nieuwe 'comazuipen' dat ook regelmatig de kranten haalt dezer dagen.

Bumperkleven op een auto met kids? Wat dacht je van ouders die hun kinderen nÃ*et insnoeren en wél ruim over de max. snelheid gaan?

9 van de 10 auto's heeft op welke plaats dan ook één of meerdere dvd-schermpjes hangen. Whatever happened to 'We doen de dieren, ik noem er één en dan moet jij er eentje noemen waarvan de naam begint met de laatste letter van mijn dier' en dan maar uren lang zinnen op dat dier dat eindigt op een Y, of 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' of 'scrabble, the travel edition'? Ik ben nog geen kwart eeuw of ik voel me al oud.. en het komt allemaal door de rest van de wereld! Ik heb overigens ook nooit een tv in mijn slaapkamer gehad

Toen ik nog chauffeurde en dus regelmatig op Schiphol kwam viel het rijgedrag in het algemeen van de gemiddelde taxichauffeur me wel op.. maar dat is al lang en breed oud nieuws natuurlijk. Zo'n geel bordje is natuurlijk ook gewoon een wildcard in vermomming.

Oh ja, tot slot, als sommige mensen hier rijden zoals ze spellen, dan houd ik mijn hart vast... ook al tot in den treure uitgediept en uitgekotst, dat onderwerp. Maar toch viel het me wel op en verbaasde ik me over alle trainwrecks en frontale botsingen in de drie pagina's van dit topic

Goedenavond!

"Life will smile for you"

"Frankly... I don't give a damn."
Reply With Quote