08-12-2007, 11:26
|
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Dirk
Mooie sportwagen!
Ben wel van mening dat het vermogen icm de prijs en het feit dat het een
pure "exclusieve" sportauto is zwaar tegenvalt.
Een RS4 heeft hetzelfde vermogen en is een kleine 50.000 euro goedkoper.
(moet je natuurlijk wel de begrenzer er nog afhalen) maar in principe zou je met je "normale" productie auto met met gemak een R8 bij kunnen houden. Ergens slaat Audi daar de plank is. Maar goed dit is mijn kijk. Ik dacht dat ze ook bezig waren met een snellere uitvoering (RS8?)
Dus..... dat chippie en die sportuitlaat zijn een goede keus! Hij klinkt trouwens
zo in het wild ook al best lekker!
|
Qua rij-eigenschappen zijn ze niet met elkaar te vergelijken. De R8 is iets sneller op het rechte stuk dan de RS4, maar op het circuit is de R8 een stuk sneller. De rijbeleving is ook compleet anders!
Het gaat dus niet alleen om motorvermogen vind ik. Het ontwerp en de beveling in die auto is erg bijzonder en dat is ook zijn geld waard. De middenmotor bewijst echt zijn voordeel in de praktijk etc.
En het is eerder een ruime 40.000 dan een krappe 50.000  Maar daar krijg je ook genoeg extra voor vind ik. Naast dat de auto exclusiever is, wordt hij ook helemaal met de hand gebouwd. En ik denk niet dat Audi de plank mis heeft geslagen, de auto is zo succesvol dat je inmiddels 1,5 jaar erop mag wachten als je hem bestelt 
|