View Single Post
  #14  
Old 08-12-2007, 11:54
T-bo T-bo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 498
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
hmmz, ik zie er zo niets onbekends aan. De achterkant, lijkt mij, is niet anders dan bij een 1600 of 1800cc uit b.v. een Golf 2 (waarbij cilinderkop met in en uitlaat dus aan dezelfde kant). Hij heeft zelf´s, als je goed kijkt, op die_voor jouw_vreemde blok de motorsteun op die plaats gemonteerd voor inbouw in een Golf 1...



en zoals VW zelf die blokken (de "big blok" 4 cilinders) al sinds het debuut in de audi 80 in het jaar 1972 noemt...


Ik deel toch ook de meniong van Stijn...
Onderblok ziet er mij niet hetzelfde uit als een 'standaard VW blok'.
Kijk en vergelijk maar eens:

1.8:



2.0 (2E):



De voorzijde van het onderblok lijkt zeer sterk op dat van de 2E, buiten de carterontluchting (?) die dicht is bij mijn onderblok en er zit wat verschil rond het plaatje war de code staat.
Achterzijde van een 2E is dan weer anders.
Reply With Quote