Hoi hoi,
Sinds mijn koppakking reparatie heb ik inmiddels weer een 500km gereden. Moest wel de distributieriem wat minder strak zetten want ik kon hem echt horen en bij controle leek de riem dan ook erg strak te zitten.
Blok is rondom nu kurkdroog

Komende tijd het oliepeil / waterpeil e.d. extra in de gaten houden. Het vertrouwen in mijn eerste koppakking reparatie groeit gestaag
Heb toch nog een vraag over gehouden:
- Waarvoor is de sensor/stekker welke boven op de oliekoeler geplaatst zit?
De volgende sensoren / kabeltjes denk ik te kunnen verklaren:
- Versnellingsbak = achteruit-rijd-lichtschakelaar
- Dynamo / Alternator = naar accu, dashboard en eventueel W-aansluiting naar toerenteller
- Sensor welke in blok is geschroefd = oliedruk sensor
- Sensoren welke in flens zitten aan voorzijde auto = bovenste sensor om voorgloeitijd te bepalen, sensor daar schuin rechtsonder watertemperatuursensor voor dashboard.
- Kabeltje naar brandstofpomp = om de dieselaanvoer af te sluiten / te openen.
Wellicht ben ik nog wat vergeten...
Ben benieuwd wie kan verklaren waar de oliekoeler sensor voor is.
Groet,
Koen