View Single Post
  #1  
Old 16-12-2007, 14:20
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
Default Verschillende sensoren Golf II TD

Hoi hoi,

Sinds mijn koppakking reparatie heb ik inmiddels weer een 500km gereden. Moest wel de distributieriem wat minder strak zetten want ik kon hem echt horen en bij controle leek de riem dan ook erg strak te zitten.

Blok is rondom nu kurkdroog Komende tijd het oliepeil / waterpeil e.d. extra in de gaten houden. Het vertrouwen in mijn eerste koppakking reparatie groeit gestaag

Heb toch nog een vraag over gehouden:
- Waarvoor is de sensor/stekker welke boven op de oliekoeler geplaatst zit?

De volgende sensoren / kabeltjes denk ik te kunnen verklaren:
- Versnellingsbak = achteruit-rijd-lichtschakelaar
- Dynamo / Alternator = naar accu, dashboard en eventueel W-aansluiting naar toerenteller
- Sensor welke in blok is geschroefd = oliedruk sensor
- Sensoren welke in flens zitten aan voorzijde auto = bovenste sensor om voorgloeitijd te bepalen, sensor daar schuin rechtsonder watertemperatuursensor voor dashboard.
- Kabeltje naar brandstofpomp = om de dieselaanvoer af te sluiten / te openen.

Wellicht ben ik nog wat vergeten...

Ben benieuwd wie kan verklaren waar de oliekoeler sensor voor is.

Groet,

Koen
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote