
18-12-2007, 06:29
|
 |
Volksforum Aandeelhouder Prutser
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 81
|
|
Nou, eindelijk de thermostaat vervangen. Leek geholpen te hebben . . totdat het zaakje weer warm draaide.
Was een stukje aan het rijden toen opeens de kachel uitviel en daarna de temperatuur hoog op liep. Het heele stysteem stond hoog onder druk. De radiateur was handwarm maar niet zo loeiheet als de slangen.
Bij het vervangen van de thermostaat heb ik de radiateur doorgespoeld. En dit gaf niet de indruk dat die verstopt zat.
Volgende dag even gekeken, kvs was op peil. Stukje gaan rijden (was erg koud). Tot mijn verbazing deed de kachel het. Motor kwam goed op temperatuur. Radiator bleef koud (thermostaat nog niet open) Hieruit maak ik op dat de waterpomp het nog doet.
Wat zijn de opties die over blijven?
__________________
R.I.P.  - Skoda Rapid 130 5 speed '87
Still driving in the Gambia  - VW t3 1.7d '89 -
New Hope  - VW Golf II 1.8 '91
|