View Single Post
Old 18-12-2007, 10:30
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC

Default Berserker's commentaar op personen

Als vervolg op deze thread:

Ten eerste wil ik even duidelijk maken, dat ik hier op deze site post onder het pseudoniem Berserker en het ook op prijs zou stellen als dit gerespecteerd zou worden zonder mijn echte naam te gebruiken, hiervoor alvast mijn dank..

Ten 2de zou ik toch heel graag even de kans krijgen te reageren op de verdere reacties op mijn commentaar, de topic was al gesloten voordat ik de kans had te reageren...

Ik zal in het volgende stukje reageren op Type 17 maar Sjoes zijn commentaar gebruiken als leidraad.

Quote:
Wat Typ17 naar mijn idee wil zeggen: het delen van deze kennis wordt goed mogelijk met een forum als dit. Dankzij de golf1-ig.de en Volksforum ben ik veel te weten gekomen over coderingen, uitvoeringen maar ook praktische tips hoe je onderdelen vervangt.

Wat je hier dus zegt, is dat jij het een toevoeging vindt om secundaire informatie (die vrij verkrijgbaar is voor iedereen), te "kopieren" en in jouw posts te gebruiken. Moet jij me toch eens uitleggen wat die coderingen voor een waardevolle toevoeging hebben en bijdragen aan dit forum als een geheel, de helft volgt t niet de andere helft interesseert t niet, en 99% hiervan vind t maar dikdoenerij.

Over die praktische tips wil ik het volgende zeggen, iedereen leert hier van het forum en die praktische tips zijn zeker nuttig, maar ik (en ik niet alleen) heb het id dat jij het vooral geweldig vind die (alweer) secundaire kennis te hebben en die kennis te laten zien aan andere maar eigenlijk heel weinig ermee in de praktijk doet (wat volgens mij toch onze hobby is), hoeveel van jouw eigen ervaren kennis heb jij eigenlijk op dit forum gepost? Hoeveel mensen hebben al eens zoiets gehad pfoe wat fijn dat Type 17 mij geholpen heeft met zijn tips en trucs, die hij zelf ervaren heeft in zijn garage al sleutelend aan zijn "type 17" (de auto niet jijzelf ). Hmm volgens mij niet veel...

Quote:
Velgjes en autootjes op de buik leggen is wel leuk, maar veel wijzer worden we er niet van met zn allen op het gebied van autokennis over onze einsers. op dat gebied voegt een forum vooral iets toe op 'amuserend' gebied.

Hiermee ben ik het dus totaal niet eens, door aan je auto te sleutelen/ te verlagen/ velgjes/ wat dan ook, kom je in contact met jouw auto->komt problemen tegen->denkt erover na->vraagt op het forum->denkt nog meer na-> en uiteindelijk los je het probleem op. Dit zie ik als "onze hobby" het creatief bezig zijn met je voertuig, en door zelf ermee bezig te zijn hieruit voldoening te halen..
P.S. waarom "einsers"? volgens mij is dit niet een Golf 1 forum, maar een algemeen vw forum, en doe me gvd een lol en schei uit met die halfduitse woorden om interessant te lijken, kijk als iemand geen leestekens plaatst/spelfouten maakt, wordt er ook op gereageerd maar dit is gewoon volstrekt slecht gebruik van de Nederlandse taal, (je moet het Wilhelmus niet te serieus nemen )

Quote:
In mijn beleving valt 'hobby' op meerdere manieren op te vatten. ik verander ook niks aan mn mk1, maar noem het toch 'hobby'. Dat die hobby niet onopgemerkt is gebleven bij Autoweek kun je overigens in het kerstnummer nalezen.

Natuurlijk kun je "onze hobby" op meerdere manieren opvatten, zie al die oudere mannetjes/vrouwtjes in hun ôaldtaimer (in 99% van de gevallen gerestaureerd gekocht zonder ook maar enige kennis van het voertuig) naar de golfclub/bridgeclub rijden. Ok mooi, je vindt auto's leuk en laat jezelf graag zien, maar als ik dan vervolgens lees van "type 17" dat het hem ook nog teveel moeite is om zijn golfje uit de garage te halen op een mooie dag, dan betwijfel ik wat nu bij hem de hobby inhoudt. En btw met de autoweek veeg ik me reet af, als dat jouw id is van Autoliefhebberij dan betreur ik dit ten zwaarste, nee dan bladen als de "oldtimer praxis" of iets dergelijks...

Quote:
Every rich idiot can own a car, it's what you do with it that seperates you from the rest and earns you the respect...

Dit geldt trouwens niet alleen voor type 17, maar merk dit bij meerdere mensen...

Lul eens wat minder en sleutel eens wat meer, doe oude kleren aan, ga die garage in, zet dat hittekanon aan, snuif die olie/diesel/benzine/schimmel lucht op, and get your hands dirty!!!!

my 2 cents...
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote