Quote:
Originally Posted by jeroenk
Ok jongens het is duidelijk  . Ik denk dat voor de doorsnee vw liefhebber met het APK probleem dat de achterklauwen verrot zijn toch de beste oplossing is om mk4 klauwen te monteren. Zoals zestienkleppen idd al zegt een set nieuwe mk2 klauwen kost 300 euro dit in vergelijking met de 250 van de mk4 >>> de keus lijkt me snel genoeg gemaakt.
|
De beste én goedkoopste oplossing is de zaak gewoon goed onderhouden..
Het enige nadeel van de 36 mm klauwen (de 38 mm's zijn aangepast)is dat ze nog wel eens vast gaan zitten. Regelmatige controle, om te kijken of de stofhoesje om de zuiger niet verrot zijn, voorkomt dat er vocht bij de zuiger kan komen, waardoor deze vast kan gaan zitten.
Ik heb de klauwen van mij Gti verleden jaar zomer geheel uit elkaar gehad, alles vervangen, zuiger gepolijst enz, en met ruim (speciaal remzuigervet) in elkaar gezet. Werkt tot op heden zonder problemen.
Tevens heb ik een set klauwen op de sloop gekocht, deze ook geheel gereviseerd. Deze liggen nu netjes verpakt in plastic op de plank, mochten de klauwen die nu onder de auto zitten, problemen gaan geven, is het een kwestie van wisselen..en weer gaan met die banaan..
Het geheel, klauwen plus revisie kitjes hebben bij elkaar 60 euro gekost..