Tijd voor een update want er is weer genoeg gebeurd!
Ten eerste, na alle berichtgeving over de afgelasting van de echte Dakar was het voor ons ook even de vraag hoe het er voor stond..
We hebben nog geen echte reactie gekregen van "onze" organisatie, maar vooralsnog ziet het er naar uit dat de Challenge gewoon door gaat. Wel rijden we misschien wat langer in/door Marokko om daarna in Collonne over de weg zo snel mogelijk door Mauretanië te rijden. Een andere optie is om langs de kust (de normale route) van Mauretanië te rijden, wat in beide gevallen betekend dat er niet "extreem" gereden zal worden in Mauretanië (wel in Marokko).
Hoe we uiteindelijk door Mauretanië rijden hangt dus nog een beetje af van hoe de situatie zich daar ontwikkeld de komende weken, maar dat kunnen we altijd op het laatste moment beslissen, we rijden iig wel!
Ondertussen hebben we niet stil gezeten, gekregen van sint: Een nieuw gaspitje, spanbanden, ehbo-kit, krik en brandblusser. Zelf hebben we nog 2 rijplaten gekocht en 2 leger scheppen
Ook zijn we bij Ronmk1 langsgeweest en heb ik daar het imperiaal, 4 jerry's en een extra accu+toebehoren van de Peking-Volvo af kunnen halen, dat schiet dus lekker op!
Verder waren het reuzegezellige Kerstdagen in de schuur met romantische vallende laspitten en vonkende sfeerverlichting vanaf de slijper. Zo heeft het royale grasgroene uitklapbed heeft een frame gekregen:
Me broer aan het werk
De rijplaten gaan ook nergens meer heen:
Ook het imperiaal hebben we verbouwd naar onze wensen en is al klaar.
Momenteel wordt al de elektra aangesloten, volgend weekend de jacuzi plus de minibar en de inrichting is compleet!

Ik kom niet meer aan de Jetta toe zo!