View Single Post
Old 12-01-2008, 00:20
mamspolo mamspolo is offline
Forum Newbee

Thumbs up

Ik vraag me ook af of er een goede diagnose gesteld is. De garage heb ik zelf niet gesproken. Ze hebben denk ik alleen olie ververst, het blok wat afgenomen en daarna "geknoeid" met het afvullen. Op de plaatsen waar ik de olie van de leidingen en kop afgespoten heb is het niet meer terug gekomen.
Misschien wilden ze het wagentje van een niet wetende oude vrouw aftroggelen.... Nou ja, ik begin inmiddels aardig enthousiast te worden over dit model auto hoe meer ik er van te weten kom. Het doet me denken aan mijn eerste auto die ik kocht. Een Kever 1300 uit '68 15 jaar oud met 55.000km op de teller voor slechts 400 gulden. Geen roest en onverwoestbaar. Niemand wilde destijds (19 83) veel betalen voor die kevers, kort voordat het klassiekers werden. Wanneer men massaal gaat ontdekken hoe goed die oude polo'tjes nog zijn gaan de prijzen vast ook wel omhoog. Trouwens wat is het heerlijk 'back to basic' zonder stuurbekrachtiging.
Dit weekend ga ik werkelijke oorzaak van de olielekkage van de Polo opsporen en verhelpen. Leuk om weer eens te sleutelen, want dat heb ik weinig hoeven doen sinds ik Toyota rijd! Voor de fun heb ik besloten de Polo voor het onderhoud te adopteren.
Heel erg bedankt voor de nuttige adviezen. Ik laat nog weten hoe het verder gegaan is.
Reply With Quote