Hallo beste mensen, ik heb deze vraag ook al op vwforum.nl gesteld, maar kreeg toch niet de reacties waar ik op had gehoopt, dus vraag ik het hier nog maar een keer.
Mijn idee is (zoals jullie denk ik al door hebben) een polo coupe te voorzien van een turbo. Dit is puur voor de lol en om er van te leren.
Na lang te hebben nagedacht over hoe ik het zou doen en wat MIJ het beste leek, eerst heb ik natuurlijk een turbo nodig, mij leek het beste om er een te nemen van een Renault 5 GT Turbo, plus de daarbij behorende intercooler.
Daarnaast moet ik de compressie verlagen, dit kun je volgens mij doen door G40 zuigers te nemen, die zo op de ori drijfstangen passen.
Daarnaast de cilinderkop, volgens mij is het slim om die ook van een G40 te nemen, is dit goed gedacht van mij of niet?
De olie toevoer voor de turbo gaat lukken, terwijl ik me daar nog wel in moet verdiepen. Het uitlaat spruitstuk waar de turbo op komt kan ik ook zelf maken, en is dus mn kleinste probleem.
Maar wat ik nog niet helemaal snap is het inlaat traject, zou ik deze ook van een G40 moeten nemen? of kan ik de bestaande zo aanpassen dat het gaat werken... En hoe stel je het hele sooitje eigenlijk af op het laatst? kan iemand mij vertellen hoe dat in zn werk gaat?
Nu zal ik heel veel zijn vergeten, en dus hoop ik dat jullie deze lijst aanvullen en/of verbeteren...
Alvast bedankt, Geert...
Edit: Plannen zijn aangepast, nu dus een G40 blok als basis, waar een dikke turbo op moet komen, dus alle tips en informatie zijn heel erg welkom!