View Single Post
  #1  
Old 14-01-2008, 00:43
Rene EFE's Avatar
Rene EFE Rene EFE is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 207
Default Beater MK2

Nadat ik me netjes voorgesteld heb ga ik hier rustig verder. Ik heb eindelijk goeie foto's van vrind de Fotograaf. Die heeft er een project bij, net als ik

Ik ga niets aan de auto doen wat niet nodig is en/of onzinnig geld kost maar gaandeweg zal er, mij kennende, wel het een en ander te melden zijn. Na afgelopen jaar dus een auto of 3 (of 4?) afgeschreven te hebben ben ik allang blij dat deze nog vrolijk doorrijdt in onze heftige winter Naja, beats fietsen iig, en op de motor is ook te koud. Een week of wat terug begon ie moelijker te starten als ie koud was. Flink vloeken en doorstarten met vol het gas erop wilde wel helpen, maar 't staat zo lullig als je weg wilt rijden bij een volle kroeg of zoiets. Vorig weekend wilde ik ff m'n vriendin oppikken van d'r werk, terwijl ik eigenlijk ziek was, maja; man in need Ik wist hoe 't opgevangen kon worden en als ie eenmaal warm was liep ie als een zonnetje, dat zou wel goed komen dus. Nou, niet echt. Mr. MK2 protesteerde heftig tegen het feit dat ik em na 2 dagen rust uit z'n slaap wakker maakte met uiteindelijk toppunt dat ie er een kilometer van huis gewoon volledig de brui aan gaf. Stel je de scene even voor; polders (want zo ziet de Hoekse Waard er nou eenmaal uit), regen en half 11 s' avonds. Niemand die ik kon bellen. Pa te ver weg om te komen slepen en de rest van de vriendenclub verspreid over de regio in verschillende kroegen in nog meer verschillende staten van bewustzijn. En ik was ziek Naar huis duwen dus. Nou is een kilometer niet zo heel erg ver en was de weg vlak. Althans, dat zou je zeggen als je Ã*n de auto rijdt. Als je em moet duwen wordt het ineens veel verder en zijn hoogteverschillen van 10 cm over 100 meter ineens hele bergen. Thuisgekomen wilde ik em gewoon afbranden, maja, die regen he. Dat ging dus niet door. De volgende dag letterlijk 10km achter de Berlingo van m'n pa gesleept en na veel harde klappen en moeilijk doen was ie weer aan de praat. Ik kon moeilijk ff op stap voor nieuwe onderdelen, aangezien het zondag was en de lokale Saturn/Mediamarkt/Freerecordshop geen Volkswagensectie heeft en ik moest dus de boel draaiende houden, immers, warm deed ie 't wel gewoon. Het probleem zou water in de ontsteking zijn; een scheurtje in de verdelerkap, een kapottebougiekabel. Warmte betekend dat 't water verdampt en de problemen verdwijnen. Ja, dat was 't. Punt was nu het water niet terug laten komen wanneer ie weer een nacht gestaan had. Ik moet vaak om 4/5u 's ochtends al beginnen en dan heb ik tijd, noch zin in een auto met een ochtendhumeur. Ik ben toen naar m'n neef gereden die aan autocross doet; "die zou wel moeten weten hoe je de elektra van een blok droog houdt" Als ie dat niet zou weten kan ie net zo goed stoppen namelijk. En waar komt ie mee; WD40. Dat spul is zó multi. 'T is dat je 't niet kunt drinken maar anders hadden we geen andere vloeistof meer nodig op de wereld. De boel dus laten zwemmen in het spul en all was well. Op last van m'n vader deze week toch wel ff een nieuwe verdelerkap en rotor gehaald, omdat ie niet wil dat ik em midden in de nacht uit z'n bed schop, maar het eerste avontuur is wat mij betreft gestreden. Ik trek die VW's wel, wie had dat kunnen denken

Quote:
Originally Posted by Arne
Aha hier staat je thread! Welkom hier, wanneer gaan we die verlagingsset monteren


Aangezien ik ongekend lui ben wanneer we over auto's praten (zie hierboven; liever WD40 sproeien dan ff wat omwisselen) heb ik al wat geregeld. Naast m'n werk zit een bandentoko die de voorschokbrekers er voor een vriendenprijsje onder zetten. Uitlijnen doe ik gewoon zelf, kan ik meteen weer ff oefenen Het spul aan de achterkant laat ik nog ff zitten aangezien dat gewoon goed werkt en laag genoeg is. 'T moet wel bruikbaar blijven.

Dingen die nog wel moeten komen is; een trekhaak, want ik heb binnenkort een feestje op Assen, en een luchtfilter, gewoon omdat me dat wel een goed idee lijkt





Reply With Quote