Dat rode lijntje op de bumpers komt bij Alberto vandaan. Het zat aan de bumpers vast.
Dacht dat deze bumper origineel zijn geleverd op de oude GTI-tjes, maar zeker weet ik het niet. Er zullen er vast nog wel wat van op Marktplaats staan, en anders bestel je ergens een imitatie nieuw. Dat was met de mijne ook het geval.
Dom-lagers zijn de lagers die boven aan je veerpoot zitten. Grote ronde rubbberen klossen die na het leven dat de meeste Golfjes 2 hebben gehad wel aan vervanging toe zijn. Je komt ze vanzelf wel tegen als je de oude set er onder vandaan haalt.
Ze worden ook wel toplagers genoemd.
De bouten in je fusee zijn de twee bouten en moeren waarme de onderkant van je veerpoot aan het gietijzeren fusee is vast geschroefd. Dit zijn zelfborgende bouten, die eigenlijk vervangen moeten worden. En ze zijn vaak zo ver verroest dat je ze een tweede keer niet meer kunt losdraaien omdat de kop rond geworden is. Gewoon even vervangen dus.
Dit is bij die van mij door de vorige eigenaar dus niet gedaan, en daarom heb ik aardig moeten schelden en vloeken voor ik alles er onder vandaan had. het monteren zelf kostte ongeveer een uurtje. Als je dus geen verrotte bouten en moeren hebt moet het dus in een half dagje wel makkelijk te doen zijn.
Neem ook even contact op met Berendd hier op het forum, screenname is ook Berendd.

Hij verkoopt heel handige dopjes die je goed zullen helpen bij de (de-)montage van een setje schokbrekers. Ze kosten maar een paar euro bij hem.
En de huidige rijhoogte is inderdaad niet echt practisch, maar omdat het een schroefset is heb je de auto ook snel weer verhoogd.
Ben benieuwd naar je Golfje.