View Single Post
  #15  
Old 22-01-2008, 21:19
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,361
Send a message via MSN to Gijs
Default

5-bak steun = 5-bak steun

Ik heb de uitlaat aan moeten passen, had net alles nieuw en er is geen originele pijp voor een MK1 op SB blok omdat die er gewoon niet is.
Onder de flens heb ik een wigje uit moeten zagen, iets omgezet en weer vast gelast. Andere kan van de voorpijp idd 3 cm afgeslepen. Optimaal is het niet maar als de auto over een tijd nog niet verkocht is komt er een pijp naar achter met alleen een einddemper (bij Stijn heb ik al gezien hoe het moet )

Bij het monteren van een IC heb je ongeveer 4pk meer (heb ik van horen zeggen). Ook een groot voordeel van een IC is dat je de motor wat verder kan opvoeren. Standaard turbo druk is 0,6bar. Als ik me niet vergis zat Stijn over de 2 bar.
2 bar is sick veel, maar opschroeven naar 1 a 1,2 bar is goed heel te houden

Maar om te beginnen schroef de hele handel maar eens over. Opfokken kan altijd nog. Van D naar TD is zeker een merkbaar verschil
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote