
22-01-2008, 21:19
|
 |
Volksforum Crew - Gijsmans
|
|
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,361
|
|
5-bak steun = 5-bak steun
Ik heb de uitlaat aan moeten passen, had net alles nieuw en er is geen originele pijp voor een MK1 op SB blok omdat die er gewoon niet is. 
Onder de flens heb ik een wigje uit moeten zagen, iets omgezet en weer vast gelast. Andere kan van de voorpijp idd 3 cm afgeslepen. Optimaal is het niet maar als de auto over een tijd nog niet verkocht is komt er een pijp naar achter met alleen een einddemper (bij Stijn heb ik al gezien hoe het moet  )
Bij het monteren van een IC heb je ongeveer 4pk meer (heb ik van horen zeggen). Ook een groot voordeel van een IC is dat je de motor wat verder kan opvoeren. Standaard turbo druk is 0,6bar. Als ik me niet vergis zat Stijn over de 2 bar.
2 bar is sick veel, maar opschroeven naar 1 a 1,2 bar is goed heel te houden
Maar om te beginnen schroef de hele handel maar eens over. Opfokken kan altijd nog. Van D naar TD is zeker een merkbaar verschil 
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
|