View Single Post
  #2  
Old 25-01-2008, 08:13
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

De motoren zelf zijn identiek.

De verschillen aan de overige delen zijn minimaal.

De verstuivers zijn een fractie groter dan die van de 70pk. Ik kan je voor 100 euro ultrasoon gereinigde verstuivers leveren met nieuwe nozzles die groter zijn (zoals gewenst) met inruil van de oude verstuivers. (of andere VAG idi verstuivers)

De turbo van de RA/SB is kleiner dan die van de 70pk, waardoor hij sneller opspoelt, maar minder oempf levert. Als je het geen probleem vindt zou ik voor de grotere gaan die iets later opspoelt, want bovenin doet hij aardig wat meer.

De brandstofpomp heeft eigenlijk alleen maar een andere LDA-Pin: Brandstof verrijking bij turbodruk. Je kan hier aftermarket pins voor kopen (via ebay) of zelf een pin aanpassen.
Verder zit er nog een ander veren pakket in de govenor: Toerenbegrenzer. Dit kan ik ook zeer eenvoudig voor je tweaken.

Dan heeft de RA/SB nog een intercooler, maar dit ding (ter grote van een oversized melkpak) doet barre weinig. Dan kan je beter ergens een front mount ic van een andere auto scoren en die op jouw auto bouwen.

Beetje spelen met de pomp, verstuivers, wastegate, bov en je gaat zo door de 100pk heen.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote