hallo,
hier dan maar even een topic over de beruchte Golf II met 200+ PK
hier even een lijst van wat er aan de motor gedaan is.
-opgeboord onderblok van een 1.9 TDI (opgeboord naar 1975cc)
-speciale drijfstangen (carillo)
-speciale handgesmede zuigers (mahle)
-stalen koppakking
-bewerkte kop van een 16v KR
-speciaal op maat gemaakt inlaatspruitstuk van alu
-8 injectoren (2 per cilinder, voor het beter stationair lopen)
-speciaal geslapen turbo nokkenassen
-verzwaarde klepveren
-klepzittingen doorgestoken
-speciale turbo (turbinewiel van een RS2, compressorwiel van garret en
keramisch gekogelagerd).
-downpipe en de rest van de uitlaat in van hittebestendig RVS (met een
binnendiameter van 75mm).
-eindemper van EPS (ook RVS)
-2 lambdasondes (1 voor de DTA en 1 voor het afleze van je mengsel).
-het motormanagment wordt geregeld door DTA
-elektronische ontsteking ipv de standaard rotor en verdeler
-sinterplaat koppeling (sachs)
-verzwaarde drukgroep (sachs)
-shortshiftmechanisme (voor sneller schakelen)
-aandrijfassen van G60
-Grote intercooler (mercedes artego)
-op maat gemaakte aluminium intercoolerbuizen.
-samco turbo en intercooler aansluitingen
-radiateur van G60
-race thermostaat (opent bij 75 graden)
dat was het gedeelte onder de motorkap,
hier een foto van de motor:
de verhalen gaan dat de auto zo rond de 350 pk zou hebben

, ik heb er geen testrapport bij, maar ik weet alleen dat ie hard gaat
auto is voor de rest een originele GTI G60 op kenteken met 128.000 km op de teller

heel netjes voor een auto uit 1990.
als het mooi weer is, zal ik even mooie foto's maken
groet marten!!