View Single Post
Old 01-02-2008, 23:39
mamspolo mamspolo is offline
Forum Newbee

Arrow terugschakelen naar 2 moeizaam

Ik ben bezig met een '91 polo coupe CL. De keerringen achter de distributie succesvol vervangen, mede dankzij hulp van het forum. Nu heb ik nog een 'klein probleempje' :
Als ik met de auto schakel zoals ik gewend ben (Voor de bocht in z'n 2 terugschakelen) lukt dit niet zonder protest van de versnellingsbak. Of hij knalt er met een krak-geluid in, of het is zelfs 'tandjes poetsen' wat een geratel geeft dat je door merg en been gaat. Slechts bij het in snelheid tot stapvoets afzakken lukt het om de 2 enigszins acceptabel in te schakelen.
Ik heb al de bakolie door nieuwe vervangen en een toevoeging 'Forte' op aanraden van de VW-DEALER erin gespoten. Het schakelen gaat nu inderdaad wat soepeler, maar ik ben nog niet helemaal tevreden.
Het afstellen van de pook heb ik gedaan door hem in de 2 te zetten en de schakelas in de bak ook en daarna het boutje van het blokje dat voor de verbinding zorgt onder de auto aangedraaid. (hoewel je dat boutje volgensmij niet veel anders laten borgen)
Heeft iemand een idee of ik nog meer kan doen om het schakelen te verbeteren? Heb ik hier te maken met een eenvoudig te verhelpen polo-kwaaltje? Of is zo'n bak na 200.000km rustig bereden te zijn (1e eigenaar) aan een revisie toe? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Reply With Quote