View Single Post
  #2  
Old 02-02-2008, 17:31
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
ja ik ben er ook weer eens, schaam me dood, maar heb het zo waanzinnig druk gehad de laatste tijd, dat ik niet aan dit forum ben toe gekomen

Maar goed, ik zit met een probleempje met mijn Golf II uit 1985, hij loopt 's morgens vreselijk rot. Als ik 'm een minuut of 10 warm laat lopen gaat het goed, maarja die tijd heb je niet altijd. Inmiddels al behoorlijk wat vervangen, maar niets hielp (o.a. nieuwe bougie's, nieuwe bougiekabels, nieuwe rotor en verdelerkap). Daarbij is ie gaan zuipen als een idioot, waar ik voorheen de 1:10 haalde, mag ik nu blij zijn als we de 1:8 gaan halen . Hij meurt naar de benzine als ie koud is en volgens mij gooit ie dat er ook gewoon via de uitlaat uit, er komt een behoorlijke walm uit me uitlaat als ie koud is. Het is geen olie, want dat verbruikt ie nauwelijks.

Nou was er laatst een vriend van mij bij ons en die ontdekte dat er een vacuumslangetje los was bij de carburateur (had ik dus niet gezien), hij is ermee gaan rijden en het probleem was opgelost. Helaas niet dus, hij is weer terug in Rotterdam en het gedoe begint weer.

Nou is dat slechte lopen nog wel te doen, maar wat erger is, is dat ie soms ineens zichzelf "verzuipt" ofzo. Ja weet ff niet hoe ik het anders uit moet leggen, maar dan ben je aan het rijden en ineens heb je totaal geen power meer. Hij slaat dan af en als je 'm dan weer start staat ie echt te shaken. Geef dan geen gas, want dan slaat ie gelijk weer af. Wat ik dan doe is 'm ff laten lopen en dan ineens het gaspendaal tot de grond duwen, dan komt er weer zo'n walm uit de uitlaat en daarna loopt ie weer als een zonnetje.

Is er toevallig iemand die dit herkent? Hij is dit overigens pas gaan doen toen het vochtiger en kouder werd. Ik heb zelf het vermoeden dat de electrische choke kapot is of blijft hangen o.i.d.



waarschijnlijk heb je een pierburg carb, en moet je het daarin zoeken, waarschijnlijk kun je hem het beste gewoon vervangen voor een sloop exemplaar, dan moet het weer goed zijn, maar het kan evengoed een los vacuumslangetje oid zijn.
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote