View Single Post
  #26  
Old 02-02-2008, 22:09
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

Vandaag weer eventjes doorgewerkt aan de motor. Eerst had ik nog een motortakel nodig. De takel van een oud-leraar geleend waarvoor die allemaal niet goed zijn hé . Dan terug naar de golf geweest om de motor eruit te wippen.


Is dit omdat ie origineel gtd is dat er een rond waterbakje zit?


Tijden het demonteren van de oude motor en wat te vergelijken met de nieuwe motor kwam ik tot het volgende: Op de sb-motor zit dus een andere turbo dan een jr-blok. Ik had graag de turbo overgezet op de jr maar kwam tot het volgende: Aan de achterkant van de motor, dus waar de turbo zit, zitten er 3 pastillen. Ik weet hiervan het mooi nederlands woord niet De 3 ronde plaatjes Bij de middelste zit een olieleiding van de turbo zoals hieronder te zien is.


Ik dacht dat de turbo's gewoon uit te wisselen zijn. Alleen zit op de jr-motor geen olieaansluiting voor de turbo.
Gewoon 3 ronde plaatjes.


Hoe kan dit worden opgelost?
Ondertussen hangt het jr-onderblok met sb-bak in de kas. De injectoren heb ik ook overgezet op de kop van de jr. Ook de dieselpomp van de sb komt op de jr. En natuurlijk word deze ook gekieteld. Maar wil eigenlijk eerst alles origineel laten om de versnellingsbak wat in te rijden. Dit zou noodzakelijk zijn bij een revisiebak.
Weet verder iemand hoe ik dit kan oplossen om de turbo's te wisselen?
Ik hou jullie verder wel op de hoogte.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote