
18-06-2004, 17:25
|
 |
Forum junkie
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
|
|
Quote:
Originally Posted by Fred
Beetje onzin dus....De temperatuur die je op je metertje ziet is de temperatuur van het water WAT uit de motor komt, en die kan inderdaad wel eens varieren...
Bovendien, en ik denk dat je dat een beetje uit het oog verliest: Elke verbrandings motor (of het nou een benzine of een dieselmotor is) heeft een ideale temperatuur, waarbij hij thermisch gezien het beste werkt. Ga jij dat zomaar aanpassen KAN het zijn dat ie zomaar te koud word...en dan kan al met 10 graden lagere temperatuur..en dan gaan een aantal zaken anders lopen, zoals bijvoorbeeld je verbranding
De werkingstemperatuur word trouwens hoofdzakelijk bepaald door je thermostaat. Kans is groot dat je de werking daarvan nu verstoord door de ander schakelaar die je nu geplaatst hebt
En trouwens wat is heet?? Temperaturen van het koelwater van om en nabij de 100 graden (of soms nog wel meer) zijn heel normaal bij "moderne" automotoren..
Olietemperturen worden soms nog wel hoger...130, 140 graden is daar niet vreemd
|
Met te heet bedoel ik dat de tempmeter wijzer over 3 kwart van z,n bereik gaat, me motor slechter begind te lopen en na dit alles pas me Fan aanslaat.
Deze sensor word vaak gebruikt voor getunde motoren omdat deze meer warmte opwekken, en hij dan dus beter gekoeld word. Voor een normale motor dus eigenlijk geen bittere noodzaak, maar ik vond t dus wel lekker met me te warm wordende motortemp 
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
|