Quote:
Originally Posted by Berserker
Hoe is de vergeijking qua rijgenot tusen zo'n Seat Leon topsport en zo'n Impreza?? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...
|
Tsja, hoe zal ik dit eens omschrijven....
Eigenlijk is het appels en peren vergelijken...
Performance:
De Subaru was voorzien van een 2 liter 4cyl. boxermotor met turbo.
Na vervanging volledig uitlaatsysteem (weg met die 2 kats

), zo'n slordige 230pk/320Nm.(standaard 218pk/290Nm). Gewicht 1230Kg.
De Seat is voorzien van een 1.9liter 4cyl. diesel met turbo...
Standaard goed voor 150k en 320Nm. Gewicht 1320 kilo...
Kwa snelheid, perfomance en grip, gaat de Subaru dit dik winnen. Top lag ergens op 245km/u op de teller. 0-100km/u in zo'n 5,6sec (gemeten) en geen ABS, airbags en elektronische hulpmiddelen.
De Seat heeft een top van 220km/u (op GPS). 0-100 km/u in zo'n 8.9sec(fabrieksopgaaf) en wel ABS, airbags en elektronische hulpmiddelen.
Wat de Seat op top doet, daar schakelde ik met de Subaru over naar de 5e versnelling
400meter deed de Sub in 13,9sec en eindsnelheid rond de 160km/u.
1x met de Seat geprobeerd en dat was alleen maar een knipperende ESP of anders wielspin....Wegkomen was er nauwelijks bij en de tijd...Daar praten we maar niet over hahaha.
Bodywork:
Kwa bodywork gaat de Seat er met de pluim vandoor.
De body voelt veel stijver en solider aan.
Bekend punt van de Subaru's is gewoon de dunheid van het blik.
Maar goed, je moet ook wat als je de rally in wilt. Minimale gewicht van een rally auto moet zo'n 1230 kilo zijn. En als je als Producent aan een rally mee wilt doen, dien je ook een x aantal weg auto's geproduceerd te hebben.
Dus kwa gewicht moeten er ergens concessies gedaan worden.
BTW wel een hele fijne en makkelijke auto om aan te sleutelen de Subaru. Dat is dan weer het voordeel, als het van de rally afstamt. Men moet onderdelen e.d. snel en makkelijk kunnen vervangen
Neemt niet weg, dat ze beiden enorm fijne rijdersauto's zijn.
Zou zo weer een Subaru kopen, is me enorm goed bevallen in die 6 jaar/ 120.000km tijd.
Bij vragen, stel ze gerust.
Gr.
Hans