View Single Post
  #20  
Old 20-02-2008, 12:16
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Maar ik heb ook een half Jaar in Budapest gewoond, waar het openbaar vervoer echt subliem geregeld is, trams komen om de 2 minuten langs, metro om de 7 minuten, snachts rijden bussen dus uitgaan is ook gemakkelijk en echt altijd stipt op tijd.. En het kost geen drol, iets van 10 euro voor hele maand. En het rijdt lekker door terwijl de auto's daar in de file staan, als het zoals daar geregeld was hier zou ik nog eens gaan twijfelen, maar niet met ons huidige systeem...


Klopt.
Ik ben zelf ook een aantal keer in Budapest geweest, en het komt niet eens in je op om op een andere manier te reizen dan met het OV. Ik was 2 euro kwijt voor een hele week reizen, en ben echt overal geweest.

Wat betreft het OV in de grote steden hier... Rotterdam en Amsterdam behoren denk ik wel tot de grotere steden hier in Nederland, en ik kan niet echt zeggen dat het OV ook maar enigszins in de buurt komt van dat in Budapest. En Utrecht, de OW-hoofdstad van Nederland, spant daarbij helemaal de kroon. Het is daar constant één grote chaos terwijl die stad zowat gebouwd is op het OV. Met de auto rij je je immers alleen maar vast in de binnenstad. Overal éénrichtingswegen en straten die alleen door taxi's en bussen gebruikt mogen worden.

Nee, geweldig dat openbaar vervoer hier in Nederland, vooral in de grotere steden.

En dan heb je een verkeersader als een rijksweg die prima functioneert als ze nou eens eindelijk wat stoplichten goed afstelden, en dan breken ze de hele zooi open om een of andere tweederangs binnenhuisarchitect de boel nieuw te laten ontwerpen. De mensen die bij mij uit de buurt komen weten denk ik precies waar ik het over heb.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote