Thread: Oliedruk?!
View Single Post
Old 20-06-2004, 13:59
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic

Unhappy Oliedruk?!

Ik rijd net op de autosnelweg en ik moest even iemand inhalen, om de afslag nog te kunnen halen. Na ongeveer 160 km/h moest ik dan ook behoorlijk hard afremmen om daarna een "s-bocht" in te duiken (recht links bocht). Toen ik bovenaan de bocht stond (was dus einde autosnelweg) begon m'n olielampje te branden in combinatie met m'n oliezoemer :frown: toen ik daarna weer optrok was het direct weg. Daarna heb ik maar even rustig aan gedaan... ik was toch al bijna thuis dus dat scheelt...

Wat kan dit zijn? Is door het hard afremmen, de oliedruk weggevallen of zo? Of heeft de oliepomp heel even geen olie aan kunnen zuigen?? Ik heb dit nog nooit gehad, en om eerlijk te zijn rijd ik ook nooit zo hard... maar nogmaals anders had ik de afslag gemist...

In de ongeveer 3,5 jaar dat ik deze wagen heb is dit pas de tweede keer dat ik uberhaupt over de 160 km/h heen ga, normaal rijd ik meestal tussen de 110 en 120 km/h

ps. oliepeil was goed, en olie + filter zitten er pas 4000 kilometer onder... oliedruksensoren zijn ruim een jaar geleden nog vervangen...

Ik denk dan ook dat ik van de week even de oliedruk laat meten... :frown: