21-06-2004, 10:25
|
 |
VW Fanatic
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by sjampoo
Nee. Is niet fijn als ie niet genoeg druk heeft. das zeker, en als het vaker voor komt, gaat t nog schade opleveren ook.
maar 'ff geen druk'... joh als ik een beetje bruusk (lees: 15 km/u) achteruit rij en stuur, begint m'n MH ook te piepen.. puur doordat de olie naar 1 kant van het blok word geslingert..
Hard remmen: alle olie klapt tegen de voorkant van het blok.
S bocht, van links naar rechts
dus van voor naar achter van links naar rechts: daar word je blok ook gewoon misselijk van..
Oliepomp: Ooit z'n ding open gehad? Zitten alleen 2 tandwieltjes in hoor.. meer niet.
Also; Schade: wees niet bang. Misschien dat die kilometers 160km/u rijden meer slijtage oplevert dan 120 km/u.. maar dat ie 'ff' een seconde niet genoeg druk heeft.. ach..
Als ie daarna maar gewoon weer wel druk heeft..
|
Ok, bedankt voor je antwoord. Ik dacht zelf ook dat het niet echt schade heeft kunnen opleveren. En waarschijnlijk heeft het allemaal te maken gehad met het "heftig" verplaatsen van de olie in het carter (door die irritante s-bocht). Het probleem heeft zich (tot nu toe) helemaal niet meer voorgedaan. En een oliedruk probleem treedt ook eerder op bij lage toerentallen, waarbij ik al helemaal geen problemen heb gehad...
Ik kijk het allemaal even aan, er is nu in ieder geval niks aan de hand. Mocht het lampje binnen een korte tijd weer gaan branden dan laat ik de oliedruk even meten 
|