View Single Post
  #7  
Old 04-03-2008, 10:56
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Mijn TDtje is dus ook zwaaar gekieteld (grotendeels dankzij Bert's Frankenstijn pomp ) maar bij normaal gebruik is het verbruik nog altijd zeer acceptabel. Tuurlijk, als je het gas intrapt dan is het een grote fuel-into-smoke-converter, en dat is niet economisch.
Maar voor dezelfde carosserievorm met hetzelfde gewicht is voor dezelfde snelheid dezelfde energie nodig, of de motor nou opgevoerd is of niet. Rendement zal er wel wat onder lijden natuurlijk, dus iets 'onzuiniger' wordt het wel...maar niet veel!

Als je dus met een gekietelde en een standaard TD naast elkaar zou rijden in gelijke auto's op een vaste snelheid, dan zal het verbruik elkaar niet veel ontlopen.
Nadeel is natuurlijk dat een snelle TD verslavend veel koppel heeft, dus het gaspedaal gaat eenvoudigweg vaker en dieper het tapijt in
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote