View Single Post
  #3  
Old 10-03-2008, 22:40
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Nou, het snelle antwoord heb je al gehad

Nu nog een antwoord waar je wat mee kunt?

Probeer dan een beetje beter te omschrijven wat het probleem is, en wanneer je er last van hebt.

Treedt het op bij warme motor, dus na een kwartiertje rijden, als je dan bij 80 in 5 vol 't gas onder in trapt? of alleen bij echt hete motor, als je een halfuurtje aan het planken bent geweest (langere tijd met wisselende snelheden over provinciale wegen)
Sinds wanneer treedt het op? Onlangs een beurtje (laten) uitvoeren wellicht? etc etc.

"t kan van alles zijn:
- rammelen van de G-lader (ring-ting-tinkel) door hoge belasting bij vol door trekken
- tikken van kleppen door (te) warme olie bij licht versleten oliepomp en/of klepstoters
- verkeerde olie in combi met bovenstaande
- pingelen door gebruik Euro 95 ipv Super98 in combi met een slecht werkende klopsensor
- injectoren die je bij bepaalde toerentallen ineens wel hoort

Ik neem aan dat je een G40 hebt, en daarom schat ik dat 't 'lader-gerelateerd' is: Pas bij meer dan half-vol-gas gaat de 'rondblaasklep' dicht, en wordt er daadwerkelijk wat met de opgebouwde luchtdruk gedaan: de motor en G-lader worden pas dan echt an't werk gezet.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote