View Single Post
  #7  
Old 22-03-2008, 20:29
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
ik ken het truukje van op tijd zetten ,maar das enkelt goed uit te leggen met wat voor beelden en enige kennis van motoren . tot die tijd zeg ik stroboscoop lampen voor de niet lopgisch denkenden (niet beledigend bedoelt).

maar ik zal een poging wagen .op je verdelerhuis staat een streepje (kerfje) onder de p-lastic kap ,welke overeenkomt met de basisafstelling van je rotor als de motor in bdp staat .
nu heb je de motor op tijd staan (cylinder 4 op tuimelen en krukas in bdp )

nu heb je boven je dynamo pouly een visje staan met in het midden een gleuf waar je bdp streep in staat .
als je dus de motor tegen gesteld draait, en het streepje dus net voor het visje zet is dit 6graden voor bdp , nog zo'n stukje verder is 12 graden . nu zet je de rotor gelijk aan je kerfje op je verdeler huis .
deze timing geldt dus stationair bij 900 rpm (nokkenas doet dan 450 rpm en zullen de gewichtjes dus nauwelijks tot niets vervroegen )


Hartelijk bedankt, ik ga maar eens proberen of het op deze manier lukt.

Het probleem met de benzinepomp heb ik tijdelijk even opgelost door de carbs gewoon op de originele benzinepomp aan te sluiten
Ik heb zelfs al een stukje kunnen rijden. Super, dat geluid dat eruit komt
Alleen moet het zooitje nog wel goed af worden gesteld...hij houdt flink in op de hogere toeren.
Reply With Quote