
28-06-2004, 08:33
|
 |
Forum regular
|
|
Join Date: Jan 2004
Posts: 54
|
|
Woei! Gisteren heb ik me er dan aan gewaagd. Zonder enige kennis van autotechniek, maar met de adviezen uit dit topic en een boek ben ik aan de slag gegaan. Eerst geprobeerd het oude contactpuntje beter af te stellen met een voelermaatje, maar dat resulteerde alleen in het feit dat de motor helemaal niet meer startte. Toen maar een nieuw contactpuntje erin geschroefd en de motor loopt inmiddels als een zonnetje in Faro! Ik kan over twee weekjes lekker gaan touren!
Ik heb overigens ook een bougie vervangen, eigenlijk alleen om te kijken hoe ingewikkeld dat is. Nou is het niet zo heel erg moeilijk, maar hoe kom je eigenlijk nog bij de achterste bougies. Ik had met de bougie rechtsvoor al moeite om er een beetje behoorlijk bij te komen. Gelukkig zag die bougie er nog behoorlijk goed uit, dus had ik geen reden om aan te nemen dat ik de andere drie ook moest vervangen.
Wat doe je aan een scheur in je koelslang? Kan ik dat gewoon met gaffa plakken?
__________________
T2b (1979) Taiga-groen
|