View Single Post
  #7  
Old 04-04-2008, 10:20
Tjeerd MK1's Avatar
Tjeerd MK1 Tjeerd MK1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Weer een hoog gehalte van heb de klok horen luiden......

Nou op een rijtje.
ONZIN:
Voor hoog vermogen moet je schijfremmen achter.
KUL.
Je achterremmen doen nagenoeg niks.
Ik rij met bijna 230pk en 300nm (bij 2800rpm) en heb nog trommeltjes achter.
Zelfs op circuit, moet ik uitkijken dat de achterkant niet uitbreekt.
Een remtest van 200-20 was zonder problemen voor de auto, maar wel met natte handjes voor de rijder.


Nou wat past, en wat zijn de verschillen.

GOLF 2 16V FUSEE PAST NEVER NOOIT.
Je hoek van Fussekogel naar veerpoot krijg je niet goed.
Kogel van de 16V is ook 19mm rond ipv 17mm voor de golf1.

Enige dat past is de Scirocco 16V set.
Blijf je met 9cm wielkant homokineet rijden kun je je golf 1 fuseestuk behouden.
Wil je met de scirocco 16V assen rijden, die zijn 10cm homokineet, dan kun je 2 dingen doen, of je eigen fuseestuk aanpassen. OF die van de scirocco 16V overzetten.
Van de assen zijn de spiebanen gelijk, dus 9cm en 10cm homokineten kun je zo overzetten.

De hoofdremcilinder.
Het overzetten van de hoofdremcilinder, je hebt nodig de komplete Scirocco 16V set MET DE PEDALEN SET !!
Simpel te herkennen, de remlichtschakelaar zit hierop gemonteerd.
Verder kun je het rempedaal afstellen, wat bij de GTI niet kan.
Tevens moet je de remdruk verdelers voor de achteras van de Scirocco 16 V gebruiken.
Je kunt met je GTI hoofdremcilinder blijven rijden, is ook prima, alleen heb je een langere pedaalslag.
Het verschil tussen GTI en 16V hoofdrem is duidelijk voelbaar!

De achteras van de Scirocco 16V heeft tevens een dikkere stabilisator stang, nl 24 mm ipv de 19mm van de GTI 1.

Vergeet niet de remdruk regelaar opnieuw af te stellen.
Vergeet je het wel, staat je zo achterste voren.


Zelf rij ik met de Brembo set voor 305x28 met 4zuigertang.
Deze ombouw is niet erg moeilijk, 3 dingen zijn lastig.
1 de bracet tussen je Fuseestuk en de remtang.
2 de remslang die je zelf moet zien te maken.
3 je moet minimaal een passende 16 inch velg vinden.....wat nog het moeilijkste is.!

Deze winter ga ik mijn golfje ook ombouwen naar schijven achter, puur voor de looks, en ik maak ze zo dat ik de remdruk er bijna helemaal af kan laten.
Omdat ik nu al een paar keer achterste voren heb gestaan......met trommeltjes...



ff een quote uit een ander topic geplakt. hier zeg je iets heel anders???

Maar de originele remkracht verdeler leverd achter toch veel meer druk omdat daar normaal je trommels zitten. Dan lijkt het me logisch dat als je er achter ook schijven opzet (zoals bij mij nu het geval) dat je achter remmen harder remmen dan je voor remmen.

als je die veer los zou halen? wat is het effect dan nog van de achter remmen. remmen ze dan nog wel? maar niet meer last afhankelijk?

Bedoel je gewoon die veer er helemaal tussen uit halen???

mvg
Reply With Quote