View Single Post
  #5  
Old 06-04-2008, 11:26
Blom Blom is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 30
Default

Over de pk-tjes.

De motor schijnt door VW iets teruggeschroefd te zijn ivm anders te kleine verschil ivm vr6.

Standaard opgegeven is 150pk en 180Nm . Daar zit je ws std. al iets overheen. Een paar pk. Als je de auto een chippie geeft en een spaggetie spruitstukje geeft, zou je wel in de buurt van de 170 moeten kunnen komen.

Dit heb ik van horen zeggen, ik heb er nog nooit mee geklooit. Dus ik kan je weinig vertellen. Het ontwerp van de kop schijnt veel voordelen te hebben, werden vroeger vollop in de cross gebruikt(de rede waarom ze moeilijk te krijgen waren). Tegenwoordig rijden die mensen veel met 2 liter 20 kleppers atmo.

Nog wat kleine technische info:

Boring: 82,5mm
Slag: 92,8mm
Drijfstanglengte: 159mm
Pistonpendiameter: 21mm
Compressie: 10,4:1
Diameter inlaatkleppen: 32mm
Diameter uitlaatkleppen: 27mm (goedkoop/makkelijk te vervangen voor 28mm)
Map sensor capaciteit: 120 kPa (1,2 Bar) dus voor turboombouw kan je std. computer aan de wilgen hangen (of om laten bouwen).

Als je nog iets specifieks wil weten, ik heb er 1 uit elkaar getrokken/liggen. Of voor onderdelen. Moet je maar laten weten.
Reply With Quote