He jammer dat ik toen nooit foto's heb genomen van mij "trouwe" brommertje.
1st Puch maxi (vond ik niks)
2e Honda MT (meer aan gesleutelt dan gereden)
3e en laatste een Derbi GPR (duuuuuuuur)
En deze heeft me een hele duit gekost maar heb me wel altijd kostelijk vermaakt met dit ding.
Kocht hem helemaal nieuw, in 1998 toen was alleen Aprilia er nog met zo'n Race model de RS.
De GPR was net uit ofzo en deze maar gekocht, wel 1 hele week orgineel gereden en toen is het tunen begonnen.
-84cc cilinder + zuiger (volledig/max bewerkt)
-26 mm carberateur
-Kunda uitlaat
-K&N luchtfilter
-ketting van een 250cc crossmotor.(anderen liepen na 50km stuk)
Afgesteld en opgebouwd bij een "motorspecialist" in de buurt.
Dit alles resulteerde in een 21pk bij 12.000 rpm, en een geijkte top van 147km/h.
(maatje reed met zijn golfje een dikke 155km/h op de teller).
Meer was ook absoluut niet mogelijk en dit was eigenlijk al teveel, versnellingsbak is 2 keer vervangen voor een nieuwe.
En 1 keer meegedaan met de Brommersprint in Damwoude, alleen zonder de kuipen eromheen 4e geworden in de 70cc schakel klasse
Toen eindelijk het rijbewijs gehaalt en moest ie verkocht worden om er een autotje mee te financeren.
