Welke type Digifant bouw je in? Digi1 van G60? Die loopt op 6 draden, daar kun je wel wat voor maken. Heb je geen nieuwe zekeringkast voor nodig...
Digifant is in mijn optiek niks als je een soepel draaiende motor wilt maken, ook het brandstofverbruik wordt je niet vrolijk van. Met een dikke 20vt (lees: gemeten 348pk) kun je op de cruise nog bijna 1:12 halen op de snelweg.
Voor budget doeleinden werkt een Digifant prima hoor, tis maar net wat je verwachting is...
Het leek mij een leuk project om mijn huidige 16V turbo motor om te bouwen naar Motronic. Door het gebruik van de losse staafbobines en de seq. inspuiting hoop ik een solide doch zuinige (bij deellast) setup te maken. Geen rotor/verdeler ontsteking meer, dus een veel sterkere vonk t.o.v. Digifant.
Lastig is de gasklep, ik heb een S2 inlaatspruitstuk wat compleet verbouwd is naar de E-gas gasklep, ziet er erg gelikt uit! Ook lastig is de nokkenaspositiesensor, die bij de 20vt op de inlaatnok zit. Deze moet nu op de plek komen waar normaal bij de 16V de ontsteking zit, dit heb ik al klaar. De staafbobines pas maken voor de 16V, een krukaspositiesignaal fixen, elektronisch gaspedaal inbouwen, kabelboomspaghettie netjes maken en nog wat kleine dingen. ECU laten kraken, cruise control inbouwen en rijden met die hap!