helemaal dichtlassen lijkt mij niet de bedoeling. Ik weet niet of het gedaan wordt, maar een 14mm diameter gat helemaal dichtlassen klinkt mij vreemd in de oren.
Bussen persen en omboren lijkt mij beter.
Homogeniseren = gloeien +ontlaten. Voor aluminium moet dit op een graadje of 600 gebeuren voor (minimaal) 6 uur. Daarna onlaten in een oliebad (dompelen) en nagloeien op 180 graden om alle spanningen uit het materiaal te halen. Kostbare behandeling.. Er zitten genoeg bedrijven in NL, waar je dit kan laten doen. Is echter niet goedkoop..
warmtebehandeling
Ik zou een getrapte bus persen in de bestaande gaten en daarna boren op de juiste maat. Zo heb ik het ook gedaan bij mijn huidige aluvelgjes. Een spacer is bij mij geen oplossing, daar heb ik geen ruimte voor.
Ik heb stalen bussen (getrapte doorsnede) geperst in de bestaande gaten, nadat ik die met een getrapte boor heb geboord naar de juiste maat. Daarna onder de freesmachine in deze stalen bussen een 13mm gat geboord met een afschuining van 60graden voor de wielbouten.
Was een hoop werk, maar het is wel gelukt.