Ik heb zelf ook een 1.4 8v gehad (net als Berserker) in een polo 6N. Reed prima, ook wel zuinig (1:14 gemiddeld) en met veel moeite idd. 1:16. Ik was alleen niet zo te spreken over de motorkarakteristiek (vrij traag...) en vond mijn oude polo coupe 1.3i (uit 1992) een stuk pittiger én zuiniger.
De polo 6N was ook wel 100kg zwaarder, wat natuurlijk ook weer meegezeuld moet worden.
Heb bij het vervangen van de polo6N ook gekeken naar een lupo. Ik vond ze in verhouding erg duur (gewild boodschappenautotje

), maar de 1.4 8v en 1.4 16v (75pk versie) reden erg lekker. Het autotje voelt veel groter aan dan dat hij is. De 1.0 viel heel erg tegen. Vooral optrekken en vlot met het verkeer meerijden kost erg veel moeite , het torretje is daar gewoon te slap voor.
Toch heb ik maar een golf3 1.8GT gekocht, waar ik tot nu toe (20.000km mee gereden) gemiddeld 1:14 haal, dat is snelweggebruik bij 130km/h. Dat valt mij echt heel erg mee, vooral gezien het feit dat de 1.8 monopoint niet bekend staat als 'soepel'....
Als ik op stukken rijdt waar ik veel op moet trekken/remmen gaat het verbruik wel omhoog, daar is de 1800 niet echt zuinig meer.