
28-04-2008, 12:21
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
Je hebt een prima weg gekozen denk ik! susprog3d is niet echt een hoogwaardige solver, het is puur een kinematische solver. Om weggedrag (en dus het belangrijkste aan een geometrie) te testen heb je een multibody dynamische solver nodig. Vandaar uit kan je je wielophanging/geometrie steeds verder optimaliseren.
Alles aan deze voorwielaandrijving/ophanging optimaliseren is inderdaad een oplossing, maar dat heeft alleen nut als je dat ook aan alle andere delen van de auto doet  Zoals het nu zit zal je er prima mee kunnen rijden. Een hoop standaard auto's hebben slechtere systemen, puur omdat daar ook geschipperd is tussen verschillende belangen.
Vind het reuze interessant, deze ombouw.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|