
12-05-2008, 10:57
|
 |
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 109
|
|
Als je de originele Bosch pomp van een '83 DX koopt, niet bij de dealert maar bij een automaterialenzaak, betaal je op z'n mooist zo'n 150-160 Euro. Deze pomp doet qua druk exact hetzelfde als de dikke 60mm KR pomp die onder een Golf 2 hangt, alleen is zijn opbrengst een paar liter minder. Elke K-Jetronic heeft minimaal 6-7 bar nodig, immers de afgeregelde brandstofdruk is 5,5 bar. Die kun je afstellen met ringetjes in de brandstofverdeler (spinnekop). Elke nieuwe frisse pomp hetzij 60mm of 50mm van KR, PL of wat dan ook, ze leveren allemaal een dikke 8 bar. Het voornaamste verschil zit hem in de opbrengst, wat ook het belangrijkste is! Overigens voor de opbrengst hoef je je geen zorgen te maken, hij is ruim overbemeten voor een standaard KR setup.
De creatieve meuk van hierboven is dus niet nodig, originele tank met frisse DX pomp eronder schroeven met een nette accumulator en klaar...
__________________
Finished:
2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost
I hope that Syncro can handle some torque...
|