View Single Post
  #3  
Old 12-06-2008, 19:16
armani311's Avatar
armani311 armani311 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 16
Default

Ik weet inderdaad dat het traject tussen je klep en je gasklep het belangrijkst is en idd ook de lengte i.v.m het weerkaatsen van de drukpulsen waardoor je een soort (minimale) drukvulling kunt creeeren bij een atmosferische moter. Maar wat is dan ongeveer de doorstroomsnelheid voor je gasklep? Bij een 2.0 liter motor bij 6000 RPM is dat dan toch ook 2.0L*6000RPM:60(minuten naar sec):4(4 slagen per verbranding)=50 liter per seconde? Ook al heb ik nu het idee dat ik ergens grandioos mis zit want dat lijkt me wel wat veel is het niet?? Je zit niet meer met de drukpulsen maar zorgt de eventueel hogere doorstroomweerstand (door bijvoorbeeld wervelingen) er dan niet voor dat de motor minder goed in staat is om zijn bonodigde lucht aan te zuigen? Hoe werkt dit dan precies?

Groeten Armand
__________________
'71 vw type 3
Reply With Quote