View Single Post
Old 16-06-2008, 20:59
Polo_coupe's Avatar
Polo_coupe Polo_coupe is offline
Forum regular

Default Polo coupe BJ 89 (verlaagd, getuned en met audio)

Te koop:
Kenteken XJ-51-JP
Voertuigsoort personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming POLO COUPE 40KW U9
Brandstof Benzine
Versnellings bak: 4
Vervaldatum APK 07-09-2008
Km stand: 120.000
Ik heb hem ongeveer een jaar geleden verlaagd met een nieuwe veren en schokbreker set. 60-40mm verlaging.

Extrerieur
Er zitten 13 inch 6j BBS look a like wielen onder met 175-50-13 banden die nog genoeg profiel hebben. De auto ligt dus echt laag omdat deze wielen kleiner zijn dan de originele maat. Het enige nadeel is dat de km teller meer aangeeft dan dat je echt rijd.
In de deuren zitten helaas een aantal deukjes, boven de tankklep zit ook een deuk, ik vond het zonde van mijn geld om het nog te laten repareren.

Motorisch:
Ik heb laatst de koppakking vervangen, alle pakkingen en rubber ringen zijn toen mee vervangen. Oliefilter en bougies heb ik ook vervangen. Ik heb toen ook een Crane cams 288 graden nokkenas gemonteerd, samen met een brandstof druk regelaar. Hij trekt nou echt lekker door. Ik heb ook een cold air intake gemonteerd. Het open luchtfilter zit nu precies in de koude lucht stroom naast de koplamp. Er zit een custom made tegendrukloze uitlaat onder. Deze maakt een sportief geluid en word bij hogere toeren steeds stiller Het originele uitlaatspruitstuk met kat krijg je erbij. De motor verbruikt of lekt geen olie of koelvloeistof.

Interieur.
Ik heb de voorstoelen van een corrado erin gezet. Deze stoelen zitten super laag. Het lijkt echt of je met je kont op de grond zit. Ik heb ook de achterbank van de corrado ingebouwd. Deze zit er meer voor de sier dan echt functionaliteit. Als het moet kun je er wel met 4 mensen in zitten, maar het is niet echt fijn.

Audio.
Er zit een Pioneer DEH-P5800MP head unit in. 2 13 cm ronde speakers en 2 ovale speakers. Deze zijn allebei van de Accelerate serie. Ik heb de sub in de wielkuip gebouwd. Dit is de TS-W256C en die word bekrachtigd door de GM-5200T.

Ik heb toch 2 jaar echt plezier gehad met dit karretje. Je kunt er lekker mee smijten. Het kost ook echt niks. De perfecte beginners auto.

Het enige nadeel is dat het instrumenten paneel kapot is. Hij geeft tussen de 2000 en de 2500 een oliestoring aan terwijl er genoeg druk is. Ik ben nog opzoek naar een instrumenten paneel.

Bieden mag vanaf 1250. Misschien een beetje aan de hoge kant voor zon oude polo. Maar deze auto is gewoon klaar. Hij is gestyled, getuned en er zit een mooi interieur in met goede audio.

Groeten Henri
0630342763
HenrivHal@hotmail.com
De auto is te zien in Veenendaal.