
09-07-2004, 10:36
|
 |
VW Fanatic
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
|
|
Quote:
Originally Posted by VeeDubber
het enige wat er eigenlijk tussen zit is een weerstand in de leiding vanaf de temperatuursensor zodat de comp denkt dat het kouder is. That's all
|
Zover ik kan zien op de site werkt het juist net andersom
En over het gedeelte van de uitlaatgastemperatuur meten: VP powerbox > uitlaatgastemperatuur meten, vind ik de volgende zin wel opmerkelijk: "We weten natuurlijk allemaal dat je een diesel niet arm kunt laten lopen zoals bij een benzine motor en dat eigenlijk voor een diesel het omgekeerde geld". Wel vreemd als je nagaat dat een diesel met een luchtovermaat werkt (lambda: IDI ~1,2-1,3 en DI ~1,6-2) en dat het specifiek brandstofverbruik hierdoor juist ook lager is (het specifiek vermogen is ook lager) en daardoor een diesel zuiniger is dan een ottomotor... 
|