View Single Post
  #10  
Old 09-07-2004, 10:36
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
het enige wat er eigenlijk tussen zit is een weerstand in de leiding vanaf de temperatuursensor zodat de comp denkt dat het kouder is. That's all
Zover ik kan zien op de site werkt het juist net andersom

En over het gedeelte van de uitlaatgastemperatuur meten: VP powerbox > uitlaatgastemperatuur meten, vind ik de volgende zin wel opmerkelijk: "We weten natuurlijk allemaal dat je een diesel niet arm kunt laten lopen zoals bij een benzine motor en dat eigenlijk voor een diesel het omgekeerde geld". Wel vreemd als je nagaat dat een diesel met een luchtovermaat werkt (lambda: IDI ~1,2-1,3 en DI ~1,6-2) en dat het specifiek brandstofverbruik hierdoor juist ook lager is (het specifiek vermogen is ook lager) en daardoor een diesel zuiniger is dan een ottomotor...
__________________
Golf mkII ยด91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote