
18-06-2008, 16:56
|
Postwhore
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
|
|
Voor de aardigheid nog eens naar de RDW bellen en dezelfde vraag stellen. Ze doen daar natuurlijk ook gewoon hun werk, maar echt consequent zijn ze er niet, met andere woorden: zodra je het gewenste antwoord krijgt zou ik het toch niet laten om dat even zwart op wit vast te laten leggen.
Ik heb in het verleden meerdere malen contact gehad met RDW, met dezelfde vraag. Aangezien mijn motorblok ook niet meer in de wagen zit, was de vraag of ze het omslaan van het nummer ook op locatie konden doen.
De eerste keer was het antwoord afwijzend , maar ze konden wel op locatie de wagen voorzien van een zegel. Hierna kon ik op eigen gelegenheid het schutbord verwijderen en de auto afmaken. Wanneer de wagen dan weer rijdbaar was kon ik hem met zegel aanbieden bij de RDW, alwaar het nummer opnieuw ingeslagen zal worden en de nodige papierhandel af zal worden gehandeld. Hierbij was een vereiste dat het het originele blok er ten tijde van het aanbrengen van het zegel in zat en ten tijde van het aanbieden bij de RDW
De tweede maal dat ik contact opnam was het niet mogelijk om de wagen op locatie te voorzien van een zegel, maar moest de koets naar de RDW worden gebracht voor het opnieuw inslaan van het nummer. Het blok hoefde daarbij niet gemonteerd te zijn.
Mijn advies dus, laat de gang van zaken even goed op papier zetten, zodat je later geen problemen hebt met alsnog omslaan van het chassis. Natuurlijk is er zoiets als een vertrouwensbeginsel, maar het is zo lastig aantonen als je niet het één en ander zwart op wit hebt staan.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
|