
19-06-2008, 09:39
|
 |
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 109
|
|
Ik zou de bak op 020 willen houden, hij is wat zwakker maar dat is goed op te vangen. Een 02A bak schakelt veel slechter en neemt veel teveel vermogen op. Voor een goed uitgebalanceerde setup waarbij alles klopt zou je de 200pk kunnen halen. Veel koppel zul je daar niet uit halen, alleen met de 95,5mm kruk merk je echt een koppelverschil. Maar dan kom je bij 7000 rpm al aan de kritieke zuigersnelheid. In dit stadium moet je dingen tegen mekaar wegstrepen.
De pb is onderweg btw.
Leuk voorbeeld, ik heb vroeger (dik 12 jaar geleden) gesleuteld bij een autocrosser. Hij had een dikke 2100cc motor met ABT krukas (94,6mm slag) 84,01mm zeer platte Mahle zuigers in het ABF blok met dito kop. Dit alles bij Gerard Emming opgebouwd en bewerkt op 45mm throttle bodies en Lumention ontsteking. Tikte toendertijd op de vermogensbank toch 243pk aan. Motor koste in 1995 tezamen met de uitlaat op maat toch zo'n 24.000 gulden. Niet geschikt voor op straat, maar in een mildere vorm goed te doen.
__________________
Finished:
2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost
I hope that Syncro can handle some torque...
|