22-06-2008, 19:51
|
VW Addict
|
|
|
|
Veerpootlagers verwijderen (imbus dol)
Vandaag weer even met de Golf bezig geweest. Ik zit met het probleem dat de imbus van de schokdemper dol geworden is. Ik kan de zuigerstang dus niet meer tegenhouden om het veerpootlager te vervangen. Voor 3 weken terug wel de veerpootlagers vervangen maar na 300km was het geratel en geklapper al weer terug dus wou ik even checken of het misschien ergens anders aan lag. Maar helaas beide imbussen helemaal ronde geworden.
Bij de eerste wissel had ik de auto op de grond staan, de boel losgedraaid, en de auto omhoog. Deze keer zat er totaal geen beweging meer in of ik ze nou met de auto omhoog of op de grond probeerde los te draaien.
Uiteindelijk heb ik de schroefset er maar onderweg getrokken en er een setje van een gti onder gezet want dat gerammel ......
Heeft iemand misschien suggesties om de set te demonteren zonder het gebruik van hamers/slijptollen ed. Setje is 1.5 jaar oud en het betreft een set Weitec Hicon GT dus ook niet het allergoedkoopste en heb nog niet zo'n zin om ze weg te moeten gooien.
Kwaliteit van de set vind ik trouwens niet echt geweldig. Imbusjes om de ringen los te halen zitten na een paar week al vastgevroten in de ring. Stofkap van een van de zuigers is al helemaal kapot(geen idee hoe). Verder vind ik de set behoorlijk aan de stevige kant, veert eigenlijk helemaal niet. En nou de zuigerstang waarschijnlijk in puin. Heb al zo'n pest aan imbus, het gaat me allemaal net even te snel dol of stuk.
Voor de volledigheid:
Golf1 1500LS Automaat
Weitec Hicon Gt schroefset
|